ponedeljak, 25. septembar 2017.
  • 1
    Poglavlje 1 - Sloboda kretanja robe
  • 2
    Poglavlje 2 - Sloboda kretanja radnika
  • 3
    Poglavlje 3 - Pravo poslovnog nastanjivanja i sloboda pružanja usluga
  • 4
    Poglavlje 4 - Sloboda kretanja kapitala
  • 5
    Poglavlje 5 - Javne nabavke
  • 6
    Poglavlje 6 - Pravo privrednih društava
  • 7
    Poglavlje 7 - Intelektualna svojina
  • 8
    Poglavlje 8 - Konkurencija
  • 9
    Poglavlje 9 - Finansijske usluge
  • 10
    Poglavlje 10 - Informaciono društvo i mediji
  • 11
    Poglavlje 11 - Poljoprivreda i ruralni razvoj
  • 12
    Poglavlje 12 - Bezbednost hrane, veterinarska i fitosanitarna politika
  • 13
    Poglavlje 13 - Ribarstvo
  • 14
    Poglavlje 14 - Transportna politika
  • 15
    Poglavlje 15 - Energetika
  • 16
    Poglavlje 16 - Oporezivanje
  • 17
    Poglavlje 17 - Ekonomska i monetarna politika
  • 18
    Poglavlje 18 - Statistika
  • 19
    Poglavlje 19 - Socijalna politika i zapošljavanje
  • 20
    Poglavlje 20 - Preduzetništvo i industrijska politika
  • 21
    Poglavlje 21 - Transevropske mreže
  • 22
    Poglavlje 22 - Regionalna politika i koordinacija strukturnih instrumenata
  • 23
    Poglavlje 23 - Pravosuđe i osnovna prava
  • 24
    Poglavlje 24 - Pravda, sloboda i bezbednost
  • 25
    Poglavlje 25 - Nauka i istraživanje
  • 26
    Poglavlje 26 - Obrazovanje i kultura
  • 27
    Poglavlje 27 - Životna sredina
  • 28
    Poglavlje 28 - Zaštita potrošača i zaštita zdravlja
  • 29
    Poglavlje 29 - Carinska unija
  • 30
    Poglavlje 30 - Ekonomski odnosi sa inostranstvom
  • 31
    Poglavlje 31 - Spoljna, bezbednosna i odbrambena politika
  • 32
    Poglavlje 32 - Finansijski nadzor
  • 33
    Poglavlje 33 - Finansijske i budžetske odredbe
  • 34
    Poglavlje 34 - Institucije
  • 35
    Poglavlje 35 - Ostala pitanja: Odnosi sa Prištinom
Otvoreno poglavlje
Priv. zatvoreno poglavlje

Poglavlje 10 – Informaciono društvo i mediji

Poglavlje koje nosi naziv Informaciono društvo i mediji, pokriva elektronske komunikacije, informaciono društvo i audiovizuelnu politiku.

Kada je reč o elektronskim komunikacijama, regulatorni okvir je usmeren na otvaranje tržišta telekomunikacija. Osnovni cilj je jačanje konkurentnosti stvaranjem uslova za lakši ulazak na tržište i podsticanjem investiranja u ovaj sektor. Utvrđena su pravila koja se odnose na sve telekomunikacione mreže i usluge, a samim tim i pravičan pristup osnovnim uslugama po optimalnoj ceni i to svim korisnicima. Podsticanjem konkurentnosti smanjuje se i dominantna pozicija nacionalnih preduzeća u oblasti telekomunikacija.

U oblasti koja se bavi informacionim društvom, regulatorni okvir je usklađen sa rasprostranjenim korišćenjem interneta u EU. Izazovi u oblasti interneta, aktivnosti na internetu i standarda informacionih i komunikacionih tehnologija su brojni, a neki od njih su razvoj tehničkih standardna na teritoriji EU kako bi se garantovala privatnost i pristupačnost. U nadležnosti ove oblasti jeste i regulisanje i razvoj e-uprave, e-zdravlja, e-pravosuđa itd, kao i informaciono-komunikacione tehnologije u obrazovanju, nauci kulturi i prevredi, ali i jačanje ukupnih kapaciteta u ovoj oblasti, pogotovo na lokalnom nivou.

Audiovizuelna politika se formuliše na nacionalnom nivou, ali je uloga EU postavljanje osnovnih pravila i smernica povezanih sa zajedničkim interesima, kao što su otvaranje tržišta Unije i slobodna konkurencija. Zbog toga je u okviru televizijskih usluga cilj regulative koordinacija nacionalnog zakonodavstva kako bi se trgovalo TV programima i video-uslugama na zahtev, zaštitio kulturni diverzitet, obezbedilo emitovanje filmova i programa napravljenih u Evropi itd.

Praktična primena pravila koje nalaže ovo poglavlje na živote građana država članica Evropske unije jesu, na primer, bolji kvalitet zvuka i slike, raznovrsnost sadržaja na televiziji zbog digializacije, veće mogućnosti prilikom biranja mobilnih operatera i niže cene, korišćenje besplatnog, jedinstvenog evropskog broja za hitne službe 112, kao i elektronski potpis, koji štedi vreme i smanjuje troškove poslovanja.

Saznaj više

Šef pregovaračke grupe: Tatjana Matić, državni sekretar u Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacija
Koordinator radne grupe NKEU: Društvo za informatiku Srbije

Pregled poglavlja
Skrining otpočet 22. maj 2014.
Skrining završen 2. jul 2014.
Izveštaj o skriningu
Poglavlje otvoreno
Poglavlje privremeno zatvoreno

Poglavlje 10 - Vesti

Sud poništio odluku o smeni Slobodana Arežine

NOVI SAD / BEOGRAD - Novosadski osnovni sud ponišito je odluku Upravnog odbora RTV kojom je Slobodan Arežina prošle godine smenjen sa mesta direktora...

Evropski parlament: Zapadni Balkan – Trendovi slobode medija u 2017.

Sloboda medija, jedna od osnovnih vrednosti EU i kamen temeljac demokratije, predstavlja prioritet u agendi pristupanja zemalja Zapadnog Balkana EU. Ipak, uprkos određenom nivou...

POVEŽIMO SE

1,280SviđanjaLike
247PratilacaFollow
610PratilacaFollow

U dve reči

Najčitaniji članci