četvrtak, 27. jul 2017.
  • 1
    Poglavlje 1 - Sloboda kretanja robe
  • 2
    Poglavlje 2 - Sloboda kretanja radnika
  • 3
    Poglavlje 3 - Pravo poslovnog nastanjivanja i sloboda pružanja usluga
  • 4
    Poglavlje 4 - Sloboda kretanja kapitala
  • 5
    Poglavlje 5 - Javne nabavke
  • 6
    Poglavlje 6 - Pravo privrednih društava
  • 7
    Poglavlje 7 - Intelektualna svojina
  • 8
    Poglavlje 8 - Konkurencija
  • 9
    Poglavlje 9 - Finansijske usluge
  • 10
    Poglavlje 10 - Informaciono društvo i mediji
  • 11
    Poglavlje 11 - Poljoprivreda i ruralni razvoj
  • 12
    Poglavlje 12 - Bezbednost hrane, veterinarska i fitosanitarna politika
  • 13
    Poglavlje 13 - Ribarstvo
  • 14
    Poglavlje 14 - Transportna politika
  • 15
    Poglavlje 15 - Energetika
  • 16
    Poglavlje 16 - Oporezivanje
  • 17
    Poglavlje 17 - Ekonomska i monetarna politika
  • 18
    Poglavlje 18 - Statistika
  • 19
    Poglavlje 19 - Socijalna politika i zapošljavanje
  • 20
    Poglavlje 20 - Preduzetništvo i industrijska politika
  • 21
    Poglavlje 21 - Transevropske mreže
  • 22
    Poglavlje 22 - Regionalna politika i koordinacija strukturnih instrumenata
  • 23
    Poglavlje 23 - Pravosuđe i osnovna prava
  • 24
    Poglavlje 24 - Pravda, sloboda i bezbednost
  • 25
    Poglavlje 25 - Nauka i istraživanje
  • 26
    Poglavlje 26 - Obrazovanje i kultura
  • 27
    Poglavlje 27 - Životna sredina
  • 28
    Poglavlje 28 - Zaštita potrošača i zaštita zdravlja
  • 29
    Poglavlje 29 - Carinska unija
  • 30
    Poglavlje 30 - Ekonomski odnosi sa inostranstvom
  • 31
    Poglavlje 31 - Spoljna, bezbednosna i odbrambena politika
  • 32
    Poglavlje 32 - Finansijski nadzor
  • 33
    Poglavlje 33 - Finansijske i budžetske odredbe
  • 34
    Poglavlje 34 - Institucije
  • 35
    Poglavlje 35 - Ostala pitanja: Odnosi sa Prištinom
Otvoreno poglavlje
Priv. zatvoreno poglavlje

Poglavlje 14 – Transportna politika

Pravo EU, koje se odnosi na drumski transport pokriva različite socijalne, tehničke, fiskalne, bezbednosne zahteve, kao i one koji se odnose na zaštitu životne sredine. Cilj je da se promoviše efikasan prevoz putnika i robe i da se obezbede fer tržišni uslovi za transportne operatere.
Regulativa se odnosi i na železnički, vazdušni, unutrašnji vodni transport, kao i na pomorski saobraćaj.

Fokus regulative u železničkom saobraćaju jeste na liberalizaciji sektora i njegovom otvaranju prema konkurenciji, unapređenju bezbednosti transportne mreže i razvijanju železničke transportne infrastrukture.

U sektoru vazdušnog transporta, reguliše se pitanje pristupa tržištu, kao i bezbednost vazdušnog saobraćaja, a unapređuju se prava i obaveze putnika.

Što se tiče unutrašnjeg vodnog saobraćaja, regulativa prepoznaje ogroman potencijal ovog saobraćaja kao alternativnog vida prevoza robe i cilj su joj promocija i jačanje konkurentnosti unutrašnjeg vodnog transporta u transportnom sistemu, kao i njegovo uključivanje u kombinovane logističke tokove.

Članstvo u Evropskoj uniji omogućava povećanje bezbednosti transporta i bolju zaštitu putnika u svim vrstama saobraćaja. Rast konkurencije transportnog tržišta vodi do povoljnijih cena i boljeg kvaliteta usluga. U drumskom saobraćaju dobrobit je veća bezbednost saobraćaj na putevima i bezbednost prevoza opasnih materija, kao i uvođenje digitalnih tahografa. U železničkom saobraćaju je korist od fer pristupa tržištu i vidljivog sistema naplate infrastrukture, ali i pojednostavljenje procedura za izdavanje licence. U vazdušnom saobraćaju se poboljšava i regulativa u oblasti pružanja usluga u vazdušnoj plovidbi i upravljana vazdušnim prostorom. U unutrašnjem vodnom saobraćaju korist se donosi na uspotavljanje rečnih informacionih servisa, u okviru kojih se formiraju podsistemi za lociranje i praćenje borodva, za davanje elektronskih saopštenja brodastvu, kao i za elektronsko prijavljivanje putovanja.

Saznaj više

Šef pregovaračke grupe: Tatjana Jovanović, pomoćnik ministra građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture
Koordinator radne grupe NKEU: Trenutno ne postoji radna grupa NKEU zadužena za ovo poglavlje

Pregled poglavlja
Skrining otpočet 16. decembar 2014.
Skrining završen 27. februar 2015.
Izveštaj o skriningu
Poglavlje otvoreno
Poglavlje privremeno zatvoreno

Poglavlje 14 - Vesti

Poledica: Ove godine otvaranje još dva poglavlja – 14 i 21

BEOGRAD - Srbija bi ove godine mogla da otvori još dva pregovaračka poglavlja u procesu evrointegracija i to iz oblasti saobraćaja - 14 i...

POVEŽIMO SE

1,254SviđanjaLike
235PratilacaFollow
557PratilacaFollow

U dve reči

Najčitaniji članci