četvrtak, 27. jul 2017.
  • 1
    Poglavlje 1 - Sloboda kretanja robe
  • 2
    Poglavlje 2 - Sloboda kretanja radnika
  • 3
    Poglavlje 3 - Pravo poslovnog nastanjivanja i sloboda pružanja usluga
  • 4
    Poglavlje 4 - Sloboda kretanja kapitala
  • 5
    Poglavlje 5 - Javne nabavke
  • 6
    Poglavlje 6 - Pravo privrednih društava
  • 7
    Poglavlje 7 - Intelektualna svojina
  • 8
    Poglavlje 8 - Konkurencija
  • 9
    Poglavlje 9 - Finansijske usluge
  • 10
    Poglavlje 10 - Informaciono društvo i mediji
  • 11
    Poglavlje 11 - Poljoprivreda i ruralni razvoj
  • 12
    Poglavlje 12 - Bezbednost hrane, veterinarska i fitosanitarna politika
  • 13
    Poglavlje 13 - Ribarstvo
  • 14
    Poglavlje 14 - Transportna politika
  • 15
    Poglavlje 15 - Energetika
  • 16
    Poglavlje 16 - Oporezivanje
  • 17
    Poglavlje 17 - Ekonomska i monetarna politika
  • 18
    Poglavlje 18 - Statistika
  • 19
    Poglavlje 19 - Socijalna politika i zapošljavanje
  • 20
    Poglavlje 20 - Preduzetništvo i industrijska politika
  • 21
    Poglavlje 21 - Transevropske mreže
  • 22
    Poglavlje 22 - Regionalna politika i koordinacija strukturnih instrumenata
  • 23
    Poglavlje 23 - Pravosuđe i osnovna prava
  • 24
    Poglavlje 24 - Pravda, sloboda i bezbednost
  • 25
    Poglavlje 25 - Nauka i istraživanje
  • 26
    Poglavlje 26 - Obrazovanje i kultura
  • 27
    Poglavlje 27 - Životna sredina
  • 28
    Poglavlje 28 - Zaštita potrošača i zaštita zdravlja
  • 29
    Poglavlje 29 - Carinska unija
  • 30
    Poglavlje 30 - Ekonomski odnosi sa inostranstvom
  • 31
    Poglavlje 31 - Spoljna, bezbednosna i odbrambena politika
  • 32
    Poglavlje 32 - Finansijski nadzor
  • 33
    Poglavlje 33 - Finansijske i budžetske odredbe
  • 34
    Poglavlje 34 - Institucije
  • 35
    Poglavlje 35 - Ostala pitanja: Odnosi sa Prištinom
Otvoreno poglavlje
Priv. zatvoreno poglavlje

Poglavlje 31 – Spoljna, bezbednosna i odbrambena politika

Zajednička spoljna i bezbednosna politika EU teži da govori jednim glasom kada se radi o spoljnoj politici i uglavnom je zasnovana na jednoglasnosti država članica, što je mehanizam za usvajanje zajedničkih deklaracija i smernica za politička i bezbednosna pitanja koja vode zajedničkoj diplomatskoj akciji. Usvajaju se odluke kojima se definiše odnos EU prema određenim pitanjima i mere za sprovođenje Zajedničke spoljne i bezbednosne politike, uključujući i sankcije.

Za sprovođenje Zajedničke spoljne i bezbednosne politike zadužen je Visoki predstavnik za spoljne poslove i bezbednosnu politiku. Takođe je osnovana i Evropska služba za spoljnu akciju kao evropska diplomatska služba i podrška visokom predstavniku. Osnovni pravci delovanja ovog poglavlja osim diplomatske akcije su Zajednička bezbednosna i odbambena politika, restriktnivne mere i kontrola naoružanja.

Zajednička bezbednosna i odbrambena politika podrazumeva da Evropska unija nema svoju vojsku, ali može, u slučajevima krize, da obrazuje snage koje doprinose razoružanju, imaju humanitarne zadatke, daju vojne savete, pomoć i slično.

Ukoliko neka država krši međunarodno pravo ili ljudska prava, ili ne poštuje osnovne demokratske vrednosti i vladavinu prava, Evropska unija ima sistem restriktivnih mera, koje se kreću u rasponu od diplomatskih do ekonomskih mera.

Oblast kontrole naoružanja se odnosi na suzbijanje ilegalne trgovine svim tipovima oružja i prihvatanje svih međunarodnih standarda u ovoj oblasti.

Cilj ove oblasti politika EU je obezbeđivanje veće bezbednosti građana, upravljanje krizama i sprečavanje konflikata, kao i sprečavanje ilegalne trgovine oružjem.

Saznaj više

Šef pregovaračke grupe: Roksanda Ninčić, državni sekretar u Ministarstvu spoljnih poslova
Koordinator radne grupe NKEU: ISAC Fond

Pregled poglavlja
Skrining otpočet 15. jul 2014.
Skrining završen 10. oktobar 2014.
Izveštaj o skriningu
Poglavlje otvoreno
Poglavlje privremeno zatvoreno

Poglavlje 31 - Vesti

[EWB intervju] Dragojlović: EU da ponudi kompenzaciju Srbiji za sankcije Rusiji

Ko je kriv što podrška građana evropskim integracijama opada, može li Rusija ugroziti članstvo Srbije u Evropskoj uniji i koliko smo zaista napredovali u...

Konferencija „Pristupanje Srbije STO i EU u doba populističkih izazova međunarodnoj trgovini“

BEOGRAD – Zašto bi Srbija trebalo da se pridruži Svetskoj trgovinskoj organizaciji (STO), zašto su pravila STO važna za EU i zašto ne postoji...

Srbija kao ruski trojanski konj?

BEOGRAD - Činjenice protiv mitova – tako se najkraće može opisati odnos Srbije prema Zapadu i Istoku, odnosno prema Evropskoj uniji i Rusiji. Iako...

Srbija da usklađuje spoljnu politiku sa politikom Evropske unije

BEOGRAD -  Srbija bi trebalo da postepeno usklađuje spoljnu politiku sa politikom Evropske unije, zaključak je trećeg panela „Poglavlje 31 – izazovi, prepreke i...

Srbija nije sused, već deo Evrope

BEOGRAD - Kada je Poglavlje 31 u pitanju, u prethodne tri godine Srbija nije mnogo odmakla jer od 2014. godine čeka Izveštaj Evropske komisije...

POVEŽIMO SE

1,254SviđanjaLike
235PratilacaFollow
557PratilacaFollow

U dve reči

Najčitaniji članci