utorak, 18. decembar 2018.
  • 1
    Poglavlje 1 - Sloboda kretanja robe
  • 2
    Poglavlje 2 - Sloboda kretanja radnika
  • 3
    Poglavlje 3 - Pravo poslovnog nastanjivanja i sloboda pružanja usluga
  • 4
    Poglavlje 4 - Sloboda kretanja kapitala
  • 5
    Poglavlje 5 - Javne nabavke
  • 6
    Poglavlje 6 - Pravo privrednih društava
  • 7
    Poglavlje 7 - Intelektualna svojina
  • 8
    Poglavlje 8 - Konkurencija
  • 9
    Poglavlje 9 - Finansijske usluge
  • 10
    Poglavlje 10 - Informaciono društvo i mediji
  • 11
    Poglavlje 11 - Poljoprivreda i ruralni razvoj
  • 12
    Poglavlje 12 - Bezbednost hrane, veterinarska i fitosanitarna politika
  • 13
    Poglavlje 13 - Ribarstvo
  • 14
    Poglavlje 14 - Transportna politika
  • 15
    Poglavlje 15 - Energetika
  • 16
    Poglavlje 16 - Oporezivanje
  • 17
    Poglavlje 17 - Ekonomska i monetarna politika
  • 18
    Poglavlje 18 - Statistika
  • 19
    Poglavlje 19 - Socijalna politika i zapošljavanje
  • 20
    Poglavlje 20 - Preduzetništvo i industrijska politika
  • 21
    Poglavlje 21 - Transevropske mreže
  • 22
    Poglavlje 22 - Regionalna politika i koordinacija strukturnih instrumenata
  • 23
    Poglavlje 23 - Pravosuđe i osnovna prava
  • 24
    Poglavlje 24 - Pravda, sloboda i bezbednost
  • 25
    Poglavlje 25 - Nauka i istraživanje
  • 26
    Poglavlje 26 - Obrazovanje i kultura
  • 27
    Poglavlje 27 - Životna sredina
  • 28
    Poglavlje 28 - Zaštita potrošača i zaštita zdravlja
  • 29
    Poglavlje 29 - Carinska unija
  • 30
    Poglavlje 30 - Ekonomski odnosi sa inostranstvom
  • 31
    Poglavlje 31 - Spoljna, bezbednosna i odbrambena politika
  • 32
    Poglavlje 32 - Finansijski nadzor
  • 33
    Poglavlje 33 - Finansijske i budžetske odredbe
  • 34
    Poglavlje 34 - Institucije
  • 35
    Poglavlje 35 - Ostala pitanja: Odnosi sa Prištinom
Otvoreno poglavlje
Priv. zatvoreno poglavlje

Poglavlje 31 – Spoljna, bezbednosna i odbrambena politika

Zajednička spoljna i bezbednosna politika EU teži da govori jednim glasom kada se radi o spoljnoj politici i uglavnom je zasnovana na jednoglasnosti država članica, što je mehanizam za usvajanje zajedničkih deklaracija i smernica za politička i bezbednosna pitanja koja vode zajedničkoj diplomatskoj akciji. Usvajaju se odluke kojima se definiše odnos EU prema određenim pitanjima i mere za sprovođenje Zajedničke spoljne i bezbednosne politike, uključujući i sankcije.

Za sprovođenje Zajedničke spoljne i bezbednosne politike zadužen je Visoki predstavnik za spoljne poslove i bezbednosnu politiku. Takođe je osnovana i Evropska služba za spoljnu akciju kao evropska diplomatska služba i podrška visokom predstavniku. Osnovni pravci delovanja ovog poglavlja osim diplomatske akcije su Zajednička bezbednosna i odbambena politika, restriktnivne mere i kontrola naoružanja.

Zajednička bezbednosna i odbrambena politika podrazumeva da Evropska unija nema svoju vojsku, ali može, u slučajevima krize, da obrazuje snage koje doprinose razoružanju, imaju humanitarne zadatke, daju vojne savete, pomoć i slično.

Ukoliko neka država krši međunarodno pravo ili ljudska prava, ili ne poštuje osnovne demokratske vrednosti i vladavinu prava, Evropska unija ima sistem restriktivnih mera, koje se kreću u rasponu od diplomatskih do ekonomskih mera.

Oblast kontrole naoružanja se odnosi na suzbijanje ilegalne trgovine svim tipovima oružja i prihvatanje svih međunarodnih standarda u ovoj oblasti.

Cilj ove oblasti politika EU je obezbeđivanje veće bezbednosti građana, upravljanje krizama i sprečavanje konflikata, kao i sprečavanje ilegalne trgovine oružjem.

Saznaj više

Predsednik pregovaračke grupe: Zoran Vujić, politički direktor Ministarstva spoljnih poslova
Koordinator radne grupe NKEU: ISAC Fond

Pregled poglavlja
Skrining otpočet 15. jul 2014.
Skrining završen 10. oktobar 2014.
Izveštaj o skriningu
Poglavlje otvoreno
Poglavlje privremeno zatvoreno

Poglavlje 31 - Vesti

Otpočela konferencija ISAC fonda o spoljnoj politici EU i procesu pristupanja Srbije

BEOGRAD -Treća ekspertska konferencija "Zajednička spoljna i bezbednosna politika i proces pristupanja Srbije EU", u organizaciji Centra za međunarodne i bezbednosne poslove (ISAC fond),...

Grubješić: Do kraja godine Srbija otvara dva do četiri poglavlja

BEOGRAD - Dijalog Beograda i Prištine je "zarobio" čitav proces evropskih integracija Srbije, kaže generalna sekretarka Evropskog pokreta u Srbiji Suzana Grubješić i dodaje...

Nesporazumi oko poglavlja 31: Da li Litvanija blokira Srbiju?

Proteklih dana, beogradski dnevni list Večernje novosti objavio je, pod naslovom „Litvanija nas uporno koči zbog Rusije“, izjavu ministarke za evropske integracije Jadranke Joksimović...

Izrada nacrta strategija nacionalne bezbednosti i odbrane nije bila inkluzivna

BEOGRAD - Nakon otvaranja procesa javne rasprave o nacrtima Strategije nacionalne bezbednosti i Strategije odbrane u drugoj polovini aprila 2018. godine od strane Vlade Srbije,...

Srbija između Brisela i Moskve

BEOGRAD – Evropske integracije i članstvo u EU jesu nacionalni interes i strateško opredeljenje Republike Srbije, navodi se u nacrtu Strategije nacionalne bezbednosti Republike...

U dve reči

Najčitaniji članci

POVEŽIMO SE

2,458SviđanjaLike
1,022PratilacaFollow
826PratilacaFollow