Civilno društvo sve uključenije u proces reforme javne uprave

Debata "Reforma javne uprave u Srbiji – doprinos civilnog društva i učešće građana"; Foto: Facebook / Evropski pokret u Srbiji

BEOGRAD – Prema indeksu otvorenosti Ministarstvo državne uprave i lokalne samouprave Srbije (MDULS) je najotvorenije ministartsvo u regionu, rečeno je na debati “Reforma javne uprave u Srbiji – doprinos civilnog društva i učešće građana”.

Jedna od najvažnijih stvari koju Srbiju čeka na putu ka EU je reforma javne uprave, jer je upravo to oblast u kojoj će građani moći da osete konkretne koristi od pristupanja Srbije EU. Da bi se reforma sprovela na najbolji način, potrebna je sardanja državnih organa i organizacija civilnog društva, tvrdi Ljiljana Uzelac iz Sektora za razvoj dobre uprave i rukovodilac Grupe za upravljanje reformom javne uprave MDULS.

„Ministarstvu državne uprave i lokalne samouprave je važna sinergija i kontrolna uloga civilnog društva jer samo tako možemo da imamo povratnu reakciju društva i na taj način ispravimo ono gde grešimo u procesu reformi“, kaže Uzelac i dodaje da Ministarstvo ima izuzetno pozitivno iskustvo u uključivanju civilnog društva i građana u procesu reformi.

Da je od 2014. godine Ministarstvo učinilo sve kako bi što više uključilo organizacije civilnog društva u proces reformi saglasan je i programski menadžer za Dobru upravu iz Centra za evropske politike Miloš Đinđić. Naglašava da je potrebno i aktivno učešće građana.

“Glavna zamerka ovom procesu je i nedostatak povratne informacije od strane građana”, upozorava Đinđić i kaže da eventualni nedostaci mogu biti ispravljeni jedino ako građani daju svoje mišljenje o refomormama koje se sprovode u javnoj upravi.

Značaj koji EU pridaje ovoj oblasti ogleda se i u sredstvima koje ona ulaže u proces reformi, obajšnjava programski menadžer za reformu javne uprave iz Delegacija Evropske unije u Srbiji Danka Bogetić i smatra da je jako važna i doslednost u procesu reformi.

„Proces reformi je dugotrajan i samo kontinuitet može da pomogne da se izgradi dobra javna uprava“, zaključuje Bogetić.

A da bi svi benefiti reforme javne uprave bili vidljivi građanima pokrenuta je i kampanja“JA u centru pažnje”, kaže Jelena Ribać menadžerka projekta „Partnerstvom do dobre JAvne uprave“ iz Evropskog pokreta u Srbiji.

„Projekat ’JA u centru pažnje’ je i pokrenut sa namerom da reforma javne uprave bude usmerena na građanstvo, jer građani kao glavni korisnici javne uprave mogu da doprinesu njenom unapređenju”, zaključuje Ribać.

Debatu je organizovao Evropski pokret u Srbiji i EU Info centar u okviru projekta Evropske priče.