Johanes Han proglašen za ambasadora Sportskih igara mladih

Predrag Mijatović i Johanes Han; Foto: Tanjug / Zoran Žestić

BEOGRAD – Evropski komesar za pregovore o proširenju Johanes Han boravi u dvodnevnoj poseti Srbiji.

On je juče na ceremoniji posvećenoj Sportskim omladinskim igrama proglašen za ambasadora tih igara.

Hanu je statuu ambasadora uručio legendarni fudbaler Partizana, nekadašnji reprezentativac Jugoslavije, ambasador Igara Predrag Mijatović, koji je rekao da mu je čast i zadovoljstvo, kao jednom od prvih ambasadora, što je danas prisustvovao svečanosti.

„Ovo je veliki korak ka rastu Igara mladih, a verujem da ćemo jednog dana dostići svetske visine“, rekao je Mijatović.

U izjavi novinarima Han je zahvalio na nagradi, kao i predsedniku Vučiću, ističcući da je važno baš ono što je i sam predsednik naglasio – da igre ne budu samo sportskog karaktera, već i igre mira.

„Ovo je zaista vredna inicijativa koja mladima donosi nova saznanja, iskustva, prijateljstva, razonodu“, rekao je Han.

On je istakao da će dodatno podrzati inicijativu, da se nada da će je podržati veliki broj zemalja, da će u njoj učestvovati hiljade dečaka i devojčica i da će incijativa rasti.

„Zahvalio bih ne samo onima koji ove aktivnosti vode, već i samim kreatorima koji su začeli ideju, pojedincima koji ličnim angažmanom pokazuju da ovakve inicijative daju uspehe i posvećeno rade na tome“, istakao je Han.

Poruke dobrodošlice ambasadoru Hanu poslali su dugogodišnji ambasadori Igara, fudbaleri Luka Modrić iz Reala i Nemanja Matić iz Mančester Junajteda.

Sportske igre mladih predstavljaju najveću manifestaciju za decu i omladinu u regionu, čiji je osnovni cilj promocija zdravog načina života i prijateljstva, a već nekolko godina omogućavaju besplatno učestvovanje u takmičenjima u deset sportskih disciplina osnovcima iz Hrvatske, Bosne i Hercegovine i Srbije.

Nastale su 1996. godine u Hrvatskoj, u Splitu, a do danas su se razvile u najmasovniju amatersku sportsku manifestaciju u Evropi, koja godišnje okupi više od 170.000 dece iz Hrvatske, BiH i Srbije.

Igre su postale prepoznatljiv brend koji se danas razvija u zemljama regiona, a organizatori nastoje da omoguće svoj deci, iz što više gradova, da se takmiče u jednom od 10 sportova, od proleća do kraja leta.