četvrtak, 23. novembar 2017.
  • 1
    Poglavlje 1 - Sloboda kretanja robe
  • 2
    Poglavlje 2 - Sloboda kretanja radnika
  • 3
    Poglavlje 3 - Pravo poslovnog nastanjivanja i sloboda pružanja usluga
  • 4
    Poglavlje 4 - Sloboda kretanja kapitala
  • 5
    Poglavlje 5 - Javne nabavke
  • 6
    Poglavlje 6 - Pravo privrednih društava
  • 7
    Poglavlje 7 - Intelektualna svojina
  • 8
    Poglavlje 8 - Konkurencija
  • 9
    Poglavlje 9 - Finansijske usluge
  • 10
    Poglavlje 10 - Informaciono društvo i mediji
  • 11
    Poglavlje 11 - Poljoprivreda i ruralni razvoj
  • 12
    Poglavlje 12 - Bezbednost hrane, veterinarska i fitosanitarna politika
  • 13
    Poglavlje 13 - Ribarstvo
  • 14
    Poglavlje 14 - Transportna politika
  • 15
    Poglavlje 15 - Energetika
  • 16
    Poglavlje 16 - Oporezivanje
  • 17
    Poglavlje 17 - Ekonomska i monetarna politika
  • 18
    Poglavlje 18 - Statistika
  • 19
    Poglavlje 19 - Socijalna politika i zapošljavanje
  • 20
    Poglavlje 20 - Preduzetništvo i industrijska politika
  • 21
    Poglavlje 21 - Transevropske mreže
  • 22
    Poglavlje 22 - Regionalna politika i koordinacija strukturnih instrumenata
  • 23
    Poglavlje 23 - Pravosuđe i osnovna prava
  • 24
    Poglavlje 24 - Pravda, sloboda i bezbednost
  • 25
    Poglavlje 25 - Nauka i istraživanje
  • 26
    Poglavlje 26 - Obrazovanje i kultura
  • 27
    Poglavlje 27 - Životna sredina
  • 28
    Poglavlje 28 - Zaštita potrošača i zaštita zdravlja
  • 29
    Poglavlje 29 - Carinska unija
  • 30
    Poglavlje 30 - Ekonomski odnosi sa inostranstvom
  • 31
    Poglavlje 31 - Spoljna, bezbednosna i odbrambena politika
  • 32
    Poglavlje 32 - Finansijski nadzor
  • 33
    Poglavlje 33 - Finansijske i budžetske odredbe
  • 34
    Poglavlje 34 - Institucije
  • 35
    Poglavlje 35 - Ostala pitanja: Odnosi sa Prištinom
Otvoreno poglavlje
Priv. zatvoreno poglavlje

Poglavlje 26 – Obrazovanje i kultura

Ova oblast prvenstveno spada u nadležnosti zemalja članica Evropske unije. Uloga Evropske unije je da pospešuje saradnju zemalja članica i da podržava i upotpunjuje njihov rad uz poštovanje njihove odgovornosti za sadržaje koji se izučavaju, organizaciju obrazovanja i stručnog usavršavanja, kao i njihove nacionalne i regionalne kulturne raznolikosti.

Pravne tekovine u oblasti obrazovanja i kulture se sastoje od okvira za saradnju koji čine određeni programi i otvoren metod koordinacije. Cilj otvorenog metoda koordinacije jeste približavanje nacionalnih politika i ostvarivanje zajedničkih ciljeva. U oblastima obrazovanja i omladine obaveza država članica je da obezbede pravilno upravljanje decentralizovanim programima EU. Pravne tekovine EU takođe se odnose na upućivanje država članica da omoguće obrazovanje dece radnika migranata, kao i da spreče diskriminaciju državljana članica EU.
Glavna komponenta pravnih tekovina Evropske unije u oblasti kulture je Uneskova Konvencija o zaštiti i podsticanju raznolikosti kulturnog izraza iz 2005. godine. EU podržava i promovisanje tema u vezi sa sportom u Evropi.

Države članice Evropske unije treba da uspostave nacionalne agencije i da odrede nacionalna tela za nadzor nad implementacijom relevantnih programa EU. Ove nacionalne agencije dostavljaju informacije i savetuju korisnike, ali i upravljaju većim delom programskih aktivnosti kao finansijski posrednici u ime Evropske unije. Takođe su odgovorne i za sprovođenje projektnog ciklusa za aktivnosti koje se finansiraju iz tih programa.

Saznaj više

Šef pregovaračke grupe: prof. dr Zoran Mašić, državni sekretar u Ministarstvu prosvete, nauke i tehnološkog razvoja
Koordinator radne grupe NKEU: Obrazovni forum Žaklina Veselinović, Centar za obrazovne politike

Pregled poglavlja
Skrining otpočet 20. februar 2014.
Skrining završen 4. april 2014.
Izveštaj o skriningu
Poglavlje otvoreno 27. februar 2017.
Poglavlje privremeno zatvoreno 27. februar 2017.

Poglavlje 26 - Vesti

Spremni za pet, očekujemo otvaranje najmanje tri poglavlja

BEOGRAD - Realistično je očekivati da se do kraja godine otvore tri poglavlja, a verujem da bi optimistički pristup bio da otvorimo uz njih...

Pregovori o pristupanju Srbije Evropskoj uniji – presek stanja i izazovi

Osnovni zadatak je da do kraja 2018. godine preuzmemo obaveze iz prava EU, kroz usklađivanje domaćeg prava. To je prvi korak ka strateškom opreljenju...

U dve reči

Najčitaniji članci

POVEŽIMO SE

1,375SviđanjaLike
292PratilacaFollow
667PratilacaFollow