Poglavlje 26: Obrazovanje i kultura
Klaster 3: Konkurentnost i inkluzivni rast
Ova oblast prvenstveno spada u nadležnosti zemalja članica Evropske unije. Uloga Evropske unije je da pospešuje saradnju zemalja članica i da podržava i upotpunjuje njihov rad uz poštovanje njihove odgovornosti za sadržaje koji se izučavaju, organizaciju obrazovanja i stručnog usavršavanja, kao i njihove nacionalne i regionalne kulturne raznolikosti.
Pravne tekovine u oblasti obrazovanja i kulture se sastoje od okvira za saradnju koji čine određeni programi i otvoren metod koordinacije. Cilj otvorenog metoda koordinacije jeste približavanje nacionalnih politika i ostvarivanje zajedničkih ciljeva. U oblastima obrazovanja i omladine obaveza država članica je da obezbede pravilno upravljanje decentralizovanim programima EU. Pravne tekovine EU takođe se odnose na upućivanje država članica da omoguće obrazovanje dece radnika migranata, kao i da spreče diskriminaciju državljana članica EU.
Glavna komponenta pravnih tekovina Evropske unije u oblasti kulture je Uneskova Konvencija o zaštiti i podsticanju raznolikosti kulturnog izraza iz 2005. godine. EU podržava i promovisanje tema u vezi sa sportom u Evropi.
Države članice Evropske unije treba da uspostave nacionalne agencije i da odrede nacionalna tela za nadzor nad implementacijom relevantnih programa EU. Ove nacionalne agencije dostavljaju informacije i savetuju korisnike, ali i upravljaju većim delom programskih aktivnosti kao finansijski posrednici u ime Evropske unije. Takođe su odgovorne i za sprovođenje projektnog ciklusa za aktivnosti koje se finansiraju iz tih programa.
Saznaj višeKoordinator radne grupe NKEU: Istraživačka stanica Petnica
Skrining otpočet | 20. februar 2014. |
Skrining završen | 4. april 2014. |
Izveštaj o skriningu | 6. februar 2015. |
Poglavlje otvoreno | 27. februar 2017. |
Poglavlje privremeno zatvoreno | 27. februar 2017. |
Izveštaj Evropske komisije 2024.Srbija je ostvarila dobar nivo pripremljenosti u oblasti obrazovanja i kulture. Ostvaren je ograničen napredak, naročito daljom konsolidacijom sistema Nacionalnog okvira kvalifikacija (NOK) i preduzimanjem daljih koraka kako bi se obezbedila usklađenost sistema za obezbeđivanje kvaliteta u visokom obrazovanju sa preporukama Evropske asocijacije za obezbeđivanje kvaliteta u visokom obrazovanju (ENQA), kao i usvajanjem novog Akcionog plana za strategiju obrazovanja. |
Ocena pripremljenosti 4
Dobar nivo |