četvrtak, 23. novembar 2017.
  • 1
    Poglavlje 1 - Sloboda kretanja robe
  • 2
    Poglavlje 2 - Sloboda kretanja radnika
  • 3
    Poglavlje 3 - Pravo poslovnog nastanjivanja i sloboda pružanja usluga
  • 4
    Poglavlje 4 - Sloboda kretanja kapitala
  • 5
    Poglavlje 5 - Javne nabavke
  • 6
    Poglavlje 6 - Pravo privrednih društava
  • 7
    Poglavlje 7 - Intelektualna svojina
  • 8
    Poglavlje 8 - Konkurencija
  • 9
    Poglavlje 9 - Finansijske usluge
  • 10
    Poglavlje 10 - Informaciono društvo i mediji
  • 11
    Poglavlje 11 - Poljoprivreda i ruralni razvoj
  • 12
    Poglavlje 12 - Bezbednost hrane, veterinarska i fitosanitarna politika
  • 13
    Poglavlje 13 - Ribarstvo
  • 14
    Poglavlje 14 - Transportna politika
  • 15
    Poglavlje 15 - Energetika
  • 16
    Poglavlje 16 - Oporezivanje
  • 17
    Poglavlje 17 - Ekonomska i monetarna politika
  • 18
    Poglavlje 18 - Statistika
  • 19
    Poglavlje 19 - Socijalna politika i zapošljavanje
  • 20
    Poglavlje 20 - Preduzetništvo i industrijska politika
  • 21
    Poglavlje 21 - Transevropske mreže
  • 22
    Poglavlje 22 - Regionalna politika i koordinacija strukturnih instrumenata
  • 23
    Poglavlje 23 - Pravosuđe i osnovna prava
  • 24
    Poglavlje 24 - Pravda, sloboda i bezbednost
  • 25
    Poglavlje 25 - Nauka i istraživanje
  • 26
    Poglavlje 26 - Obrazovanje i kultura
  • 27
    Poglavlje 27 - Životna sredina
  • 28
    Poglavlje 28 - Zaštita potrošača i zaštita zdravlja
  • 29
    Poglavlje 29 - Carinska unija
  • 30
    Poglavlje 30 - Ekonomski odnosi sa inostranstvom
  • 31
    Poglavlje 31 - Spoljna, bezbednosna i odbrambena politika
  • 32
    Poglavlje 32 - Finansijski nadzor
  • 33
    Poglavlje 33 - Finansijske i budžetske odredbe
  • 34
    Poglavlje 34 - Institucije
  • 35
    Poglavlje 35 - Ostala pitanja: Odnosi sa Prištinom
Otvoreno poglavlje
Priv. zatvoreno poglavlje

Poglavlje 32 – Finansijski nadzor

Poglavlje 32 sastoji se iz četiri glavne oblasti, a to su interna finansijska kontrola u javnom sektoru, eksterna revizija, zaštita finansijskih interesa EU i zaštita evra od falsifikovanja.

Interna finansijska kontrola u javnom sektoru obuhvata međunarodno priznate standarde i dobru praksu EU u pogledu interne kontrole u celom javnom sektoru i predstavlja sveobuhvatan koncept za podršku zemlji kandidatu pri poboljšanju njenog sistema unutrašnje kontrole.

Eksterna revizija se odnosi na funkciju vrhovne revizorske institucije koja je odgovorna Parlamentu. I interna finansijska kontrola u javnom sektoru i eksterna revizija odnose se na celokupan javni budžet, na prihode i rashode na centralnom nivou, uključujući i strana sredstva. Od zemlje kandidata, što se tiče eksterne revizije, se očekuje da primeni norme koje je definisala Međunarodna organizacija vrhovnih revizorskih institucija INTOSAI.
Ovo poglavlje takođe se bavi pitanjima koja se tiču zaštite finansijskih interesa EU.

Neophodna je operativna saradnja zemalja članica, koje moraju biti sposobne da sarađuju sa Evropskom komisijom i izveštavaju o svim sumnjivim slučajevima i neregularnostima, kao i zloupotrebama. Cilj takve saradnje jeste da obezbede zaštitu fondova EU, na najmanje onom nivou na kojem su zaštićeni nacionalni fondovi. Ovaj deo poglavlja sadrži i nekaznene aspekte evra od falsifikovanja, kao i osnivanje tela i postupaka za efikasnu borbu protiv falsifikovanja.

Pregled poglavlja
Skrining otpočet 17. oktobar 2013.
Skrining završen 26. novembar 2013.
Izveštaj o skriningu
Poglavlje otvoreno 14. decembar 2015.
Poglavlje privremeno zatvoreno

Poglavlje 32 - Vesti

Značajan napredak u oblasti interne finansijske kontrole

BEOGRAD - U oblasti interne finansijske kontrole ostvaren je značajan napredak, konstatovano je na sednici Radne grupe Nacionalnog konventa o Evropskoj uniji koja prati pregovaračka poglavlja 5 Javne...

Radna grupa za Poglavlje 33 počela sa radom

Radna grupa Nacionalnog konventa o EU koja će se baviti pitanjima koja se tiču pravila o finansijskim sredstvima koja su neophodna za finansiranje budžeta...

Pregovori o pristupanju Srbije Evropskoj uniji – presek stanja i izazovi

Osnovni zadatak je da do kraja 2018. godine preuzmemo obaveze iz prava EU, kroz usklađivanje domaćeg prava. To je prvi korak ka strateškom opreljenju...

U dve reči

Najčitaniji članci

POVEŽIMO SE

1,375SviđanjaLike
292PratilacaFollow
667PratilacaFollow