četvrtak, 23. novembar 2017.
  • 1
    Poglavlje 1 - Sloboda kretanja robe
  • 2
    Poglavlje 2 - Sloboda kretanja radnika
  • 3
    Poglavlje 3 - Pravo poslovnog nastanjivanja i sloboda pružanja usluga
  • 4
    Poglavlje 4 - Sloboda kretanja kapitala
  • 5
    Poglavlje 5 - Javne nabavke
  • 6
    Poglavlje 6 - Pravo privrednih društava
  • 7
    Poglavlje 7 - Intelektualna svojina
  • 8
    Poglavlje 8 - Konkurencija
  • 9
    Poglavlje 9 - Finansijske usluge
  • 10
    Poglavlje 10 - Informaciono društvo i mediji
  • 11
    Poglavlje 11 - Poljoprivreda i ruralni razvoj
  • 12
    Poglavlje 12 - Bezbednost hrane, veterinarska i fitosanitarna politika
  • 13
    Poglavlje 13 - Ribarstvo
  • 14
    Poglavlje 14 - Transportna politika
  • 15
    Poglavlje 15 - Energetika
  • 16
    Poglavlje 16 - Oporezivanje
  • 17
    Poglavlje 17 - Ekonomska i monetarna politika
  • 18
    Poglavlje 18 - Statistika
  • 19
    Poglavlje 19 - Socijalna politika i zapošljavanje
  • 20
    Poglavlje 20 - Preduzetništvo i industrijska politika
  • 21
    Poglavlje 21 - Transevropske mreže
  • 22
    Poglavlje 22 - Regionalna politika i koordinacija strukturnih instrumenata
  • 23
    Poglavlje 23 - Pravosuđe i osnovna prava
  • 24
    Poglavlje 24 - Pravda, sloboda i bezbednost
  • 25
    Poglavlje 25 - Nauka i istraživanje
  • 26
    Poglavlje 26 - Obrazovanje i kultura
  • 27
    Poglavlje 27 - Životna sredina
  • 28
    Poglavlje 28 - Zaštita potrošača i zaštita zdravlja
  • 29
    Poglavlje 29 - Carinska unija
  • 30
    Poglavlje 30 - Ekonomski odnosi sa inostranstvom
  • 31
    Poglavlje 31 - Spoljna, bezbednosna i odbrambena politika
  • 32
    Poglavlje 32 - Finansijski nadzor
  • 33
    Poglavlje 33 - Finansijske i budžetske odredbe
  • 34
    Poglavlje 34 - Institucije
  • 35
    Poglavlje 35 - Ostala pitanja: Odnosi sa Prištinom
Otvoreno poglavlje
Priv. zatvoreno poglavlje

Poglavlje 34 – Institucije

O ovom poglavlju se razgovara na kraju pregovaračkog procesa, kada je izvesno da će država kandidat postati članica Evropske unije. Tema ovog poglavlja je učešće buduće države članice u radu institucija Evropske unije. Podrazumeva preciziranje broja predstavnika u različitim institucijama Evropske unije, kao i određivanje načina na koji će se glasati u određenim telima i kako će se računati broj glasova koje će imati država koja je novi član EU.

Najvažnije je odrediti broj glasova koje će država imati u Evropskom savetu i Savetu ministara Evropske unije.

Princip računanja glasova u Evropskoj komisiji određen je pravilom da je broj komesara srazmeran broju država članica. Dakle svaka država pristupanjem ima mogućnost da dobije jednog komesara.

Evropski parlament čine poslanici, koji se biraju na neposrednim izborima. Država po stupanju u članstvo stiče pravo da njeni državljani budu birani za članove Evropskog parlamenta, kao što njeni građani dobijaju pravo da glasaju. Koliko će svaka država članica imati poslanika u kom sazivu, određuje Savet EU pre svakih izbora. Izbori se održavaju na svakih pet godina.

Nove države članice stiču i pravo da imenuju sudiju u Sudu Evropske unije, kao što će guverner njihove Narodne banke takođe učestvovati u radu Evropske centralne banke. U Evropskom revizorskom sudu svaka država članica ima člana, kao i u Evropskom ekonomskom i socijalnom komitetu, Komitetu regiona, a svaka država članica dobija i mesto za člana Saveta guvernera Evropske investicione banke, kao i člana u naučno-tehničkom odoboru Evroatoma.

Saznaj više

Šef pregovaračke grupe: Srđan Majstorović, zamenik direktora KEI
Koordinator radne grupe NKEU: Trenutno ne postoji radna grupa NKEU zadužena za ovo poglavlje

Pregled poglavlja
Skrining otpočet
Skrining završen
Izveštaj o skriningu
Poglavlje otvoreno
Poglavlje privremeno zatvoreno

Poglavlje 34 - Vesti

U dve reči

Najčitaniji članci

POVEŽIMO SE

1,375SviđanjaLike
292PratilacaFollow
667PratilacaFollow