BEOGRAD – Danas je u prostorijama Palate Srbija održan okrugli sto Radne grupe Nacionalnog konventa o EU koja prati pregovore u Poglavlju 8 – Politika konkurencije, na temu “Značaj i izazovi u razvoju sektora trgovine na malo sa aspekta zaštite konkurencije”.
Skup je organizovala Nacionalna alijansa za lokalni ekonomski razvoj (NALED) koja koordinira Radnog grupom u saradnji sa Komisijom za zaštitu konkurencije.
Okrugli sto su otvorili Miloje Obradović, predsednik Komisije za zaštitu konkurencije i Goran Kovačević, potpredsednik upravnog odbora NALED-a.
Predstavnici Komisije za zaštitu konkurencije predstavili su učesnicima novi projekat za izradu analize strukture tržišta maloprodaje, koja će obuhvatiti prikupljanje podataka o svim maloprodajnim objektima i prometu u Srbiji i usaglasiti podatke sa podacima drugih institucija kao što su Ministarstvo turizma, trgovine i telekomunikacija i Agencija za privredne registre.
Svi govornici su istakli značaj ove analize, jer je upravo nedostatak validnih podataka o broju učesnika na tržištu Srbije u osnovi sistemskih problema u oblasti politike konkurencije.
Bilo je reči i o uticaju velikih trgovinskih lanaca, koji često imaju prednost prvog poteza na tržištu u odnosu na trgovine na malo, kao i o uticaju velikih kompanija, sive ekonomije i novih trgovinskih marki. Jedna od ključnih poruka domaćih proizvođača je da je zaštita domaćih proizvođača i potrošača na tržištu neophodna.
Učesnici okruglog stola su se usaglasili oko značaja ove sistemske analize, ne samo zbog uvida koji daje u stvarno stanje na tržištu, već zbog uređenosti sistema, čiji će krajnji dobitnici biti privrednici i građani Srbije.