Predstavljeni konkursi Evropske unije u EU info centru

EU Info centar logo

BEOGRAD – Konkursi Evropske unije u oblasti kulture predstavljeni su danas u beogradskom EU info centru.

Vesna Mamić menadžerka programa u EU info centru naglasila je da je 2018. proglašena godinom kulturnog nasleđa.

“Evropska unuja posvećuje posebnu pažnju toj temi na lokalnom, regionalnom i evropskom nivou, zbog toga je veoma važno da se bavimo ovom temom u Srbiji” kazala je Mamić.

Dimitrije Tadić rukovodilac Deska Kreativna Evropa Srbija napomenuo je da je Kreativna Evropa program Evropske komisije za podršku sektoru kulture i audiovizuelnim delatnostima odnosno filmskoj i televizijskoj produkciji.

S budžetom od 1,46 milijardi evra podržava inicijative sektora za kulturu koje promovišu evropsku saradnju, književno prevođenje i stvaranje mreža i platformi.

“Kreativna Evropa promoviše i inicijative audiovizuelnog sektora koji promovišu promovišu razvoj, distribuciju i dostupnost audovizuelnih dela” objasnio je Tadić.

On je naglasio da sa velikim brojem organizacija Desk radi na obučavanju oko konkursnih ideja.

“Postoje predrasude oko konkursne procedure jer se one svakako razlikuju od sličnih praksi na nacionalnom nivou. Ideja je najvažnija za sve koji žele da konkurišu za sredstva Kreativne Evrope. Birokratski deo tih procedura je manje važan segment konkursne prakse jer dobra ideja zapravo privlači pažnnju i podršku članova Evropske komisije” kazao je Tadić.

Kada govorimo o Kreativnoj Evropi, prirodno je da se projekti bave sistemima kulture kako na nacionalnoj osnovi tako i šire na evropskom nivou.

“Važno je da projekat doprinese jačanju svih organizacija koje su u njega uključene. Kreativna Evropa raspolaže za naše prilike raskošnim budžetima što nam daje šansu da realizujemo našu ideju. Sa druge strane možda i važnije segment motivacije učestvovanja na konkursima je upoznavanje kolega iz čitave Evrope i sa njima razmenimo iskustva” kazao je Tadić.